1 דקות קריאה
כמו חצב להתבצר – על ההכנות להצלחה


במעבה האדמה
ולחכות לסיומה
של העונה הכי חמה
ואחר כך להתמר
וכעמוד עשן לבן
שמועה טובה להעביר
שהחגים כבר באוויר


 "אני רוצה להצליח". "אני רוצה לפרוץ". "לא טוב לי במקום שאני נמצא בו". "די. מיציתי."

 כמה פעמים אתם אומרים את המשפטים האלו לעצמכם? 

רוצים להצליח. רוצים להתקדם. אבל זה לא מצליח. זה לא זז. 

למה? מה הגורם? 

בואו נחשוב רגע. מה אתם רוצים לעשות? לפרוץ? במה? באיזה תחום? 

אולי זה בתוך התחום שלכם? יופי, החלטתם? 

אתם כבר יודעים? עכשיו תשאלו את עצמכם האם יש לכם את היכולת? כלכלית, נפשית, פיזית, כל דבר שיכול לעזור לכם. נהדר. איזה כוחות יש לכם? חשיבה? יצירתיות? התמדה? יזמות? יכולת ליצור קשר טוב עם אנשים? יכולת לבקש עזרה? אמפטיה? כריזמה? כל כח אחר, מהו? עירכו רשימה של כל אלו.

 מצוין.

 מה הידע שיש לכם? גם אם אתם רוצים להשאר בתוך העולם שלכם כי אתם כבר מומחי תוכן, איך אתם ממשיכים ללמוד? איפה? איך? עם מי? אחרי שאתם יודעים את כל אלו, מהו העולם הערכי שלכם? מה מוביל אתכם בעשיה? איך אתם משלבים את העולם הערכי שלכם בעשיה? עכשיו, אחרי שכל אלו כבר נמצאים אצלכם, איך נראית שגרת יומכם? עשו טבלה שבועית ומלאו אותה. חלקו אותה לימים ושעות, ומלאו אותה. אחרי שמילאתם אותה, תחלמו.... תחלמו איך זה נראה, איך אתם נראים שם, איך נראית הסביבה הפיזית שבה אתם נמצאים, איך היחסים שלכם עם החברים, המשפחה. תחלמו איך אתם מרגישים שם, איך התחושות מול עצמכם, מול הסביבה. הצלחתם? נהדר. תכתבו את זה. תזכרו את החלום כל הזמן. כך תוכלו להזכר בסיבה להכל, כך תוכלו לדעת אם אתם בכיוון שרציתם להיות בו.

 ועכשיו הגיע הזמן להתחיל לכתוב תכנית עבודה. לא. אני לא מדבר רק על עסקים. רוצים זוגיות? חינוך? עסק? להתקדם בעבודה? לכל דבר צריך לבנות תכנית עבודה. וסבלנות. כדי להצליח, צריך אורך נשימה. החצב ממתין באדמה כל הקיץ כדי להיות העמוד מבשר את בא הגשם. איך בונים? היכנסו למאמר המלא"ך שלי הוא המלאך שלי. שם תראו כיצד בונים. כמובן, ניתן לפנות אלי באחת הדרכים המופיעות באתר. בהצלחה


ליצירת קשר לליווי ועצה ניתן לפנות בדרכי הקשר המופיעות באתר


מאמר זה נכתב ע"י משה לקס, מחנך, מאמן מנטלי למשמעות והצלחה ויועץ ארגוני חינוכי